1. Semester

Flow 1.1 - Digital billedbehandling

I vores første Flow var vi i København for at tage billeder forskellige steder. Vi skulle udvælge et af de billeder vi havde taget, og redigere den i photoshop, med følgende krav: Fjern et element: Noget på billedet skal fjernes og baggrunden (hullet bagved) skal fyldes ud så det passer med billedet. Tilføj et element: Noget som ikke oprindeligt var i billedet, skal sættes ind, så det ser ud som om, det var der fra starten. Ret billedets lysforhold eller tilfør billedet en stemning med filter eller farvetoning

Flow 1.2 - Website prototype

I vores første Flow, fik vi til opgave at designe og udvikle en prototype af en app, der skulle indeholde events for nye studerende i København. Projektets primære formål var at introducere os til programmet Figma, så vi startede med at skitsere wireframes i dette værktøj.

Design:

Efter at have udvalgt farvekoder, gik vi i gang med design og opbygning af vores website. Vi begyndte med opbygning af forsiden, som inkluderer navigationsbaren, derefter lavede vi footer, baggrundsbillede og til slut aktivitetskasserne.

Løsning:

Vi endte med en Hjemmeside som indeholder alle events der bliver holdt for nye studerende i København


Flow 2 - Visuelt koncept til digitale og printede medier:

Vi blev bedt om at udvikle et visuelt univers til en fiktiv albumudgivelse af en eksisterende kunstner, herunder albumcover, printede medier, merchandise og en webside.
Vi valgte at arbejde med Nicki Minaj og Drake som vores kunstnere og startede straks med vores research. Vi anvendte en række forskellige værktøjer, som vi havde lært om i undervisningen. Blandt de vigtigste værktøjer var FigJam til at lave moodboards, gennemføre målgruppeundersøgelser, lave mockups, wireframes og meget mere.
Efter at have valgt vores skrifttyper, farver og grafiske elementer, begyndte vi at designe de printede medier, og derefter tilpasse det til LP-formatet. LP pladen fokuserer på både Nicki Minaj og Drake og LP'ens titel.

Moodboard

Landingpage:

I dette Flow-forløb har vi udvidet vores viden, færdigheder og kompetencer med særligt fokus på følgende områder:

  • Research og konceptudvikling
  • Design af visuelt materiale til et eksisterende produkt
  • Videreudvikling af visuelle fortællinger
  • Tilpasning af visuelle koncepter til forskellige medier
  • Anvendelse af Illustrator med vægt på layout
  • Eksport af grafisk materiale til både print og digitale platforme
Landingpage Landingpage mobil version

Flow 3 - Webdesign med HTML og CSS

Opgaven lød på at udvikle en personlig hjemmeside for et medlem af Folketinget med fokus på at præsentere vedkommendes politiske mærkesager. Kravene var, at hjemmesiden skulle laves ud fra 'Mobile First'-princippet og skulle være designet og udviklet individuelt.
Jeg fandt min politikers mærkesager, partiside, sociale medier og kiggede efterfølgende partiets designguide igennem.

Besøg

Flow 4 - Kampagne på tværs af platforme

Opgaven lød på at lave nogle videoer målrettet tre forskellige sociale medieplatforme. Videoerne skulle promovere et specifikt produkt, der understøtter cirkulær økonomi. En del af opgaven var også at integrere videoerne på en landingpage, som vi selv skulle kode.

Research:

Vi startede med at vælge en virksomhed ved hjælp af brainstorms i gruppen. Vi blev enige om at vælge firmaet “Vitamin Well”. Denne beslutning førte os videre til en markedsanalyse af både virksomheden og dens produkter.

Landingpage:

Vi startede med at skitsere vores landingpage og vi gik efter et enkelt design. Vi inkluderede en navigationsbar øverst på siden, en video der loopes under menuen og en række aktiviteter. Sidst på siden præsenterede vi information om Vitamin Wells cirkulære økonomi samt en footer med links til sociale medier og en kontakt email.
Vi endte også med at lave fire videoer, som vi brugte programmet Premiere Pro til at redigere.

Hjemmeside

Flow 5 - Eksamensprojekt

Jeg sluttede 1. Semester af med at code en potfolio fra bunden af i html og css. Portfolioen skulle indholde de projekter vi havde lavet i løbet af 1 semester.

Eksamen